استفادههای هاستینگ و سایت .
سرویس پیام صوتی
مخابرات منطقه تهران برای برقراری تماس و ارسال صدا به صورت همزمان برای انبوهی از مخاطبان ، سرویس پیام صوتی تلفن ثابت را ارايه میكند.
از قابلیت های این سرویس می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
امکان ارسال پیامهای تلفنی با کامپیوتر به صدها يا هزاران گیرنده در یک لحظه ، امکان برقراری تماس یا فهرستی از شمارهها و اعلام پیغامهای خاص از قبیل بدهی قبوض، وامها و مناسبتهای ویژه، کاربرد اطلاعرسانی و همچنین مدیریتی (مانند هشدار/ یادآوری)، امکان تعیین زمانبندی برای تما س در روزها و ساعات خاص، امکان تعریف خطوط مجزا برای سیستم انتشار پیام صوتی، ارايه گزارشهای متنوع درباره هر تماس، موفق یا ناموفق بودن آن و همچنین تعداد تماسهای برقرار شده با هر شخص، امکان تشخیص مشغولی یا جواب ندادن خط و سعی مجدد تا زمان آزادشدن یا برداشتن گوشی در هر تماس، موفق یا ناموفق بودن آن و همچنین تعداد تماسهای برقرارشده با هر شخص، امکان گرفتن تاییدیه از مخاطب در صورت شنیدن پیام.
شرح محصول دیتافون
دیتافون سرویسی است که مشترک با دریافت آن همزمان از امکانات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت 2 +ADSL استفاده میكند.
مشخصات سرویس : خط تلفن ثابتی که دارای اینترنت پرسرعت 2 +ADSL است.
تعرفه: تعرفه تلفن ثابت و هزینه سرویس اینترنت پرسرعت مطابق مصوبات
مزایای سرویس: مشترک با دریافت این سرویس علاوه بر امکان مکالمه تلفن ثابت میتواند با قرار دادن یک مودم از اینترنت پرسرعت 2 +ADSL استفاده كند. استفاده از تخفیفات خاص سرویس دیتافون .
پروژه IP-OSS
پروژه IP-OSS با هدف پیادهسازی سیستم جامع مدیریت شبکه IP در سطح شرکت مخابرات ایران تعریف شد که بهوسیله آن توانايی مدیریت کل شبکه IP کشور دریک مرکز NOC کشوری و 31 NOC محلی با یک سیستم مدیریت متمرکز ایجاد شده است .
مدیریت همه المانهای شبکه IP مدیریت همه سرویسهای شبکه IP برعهده این سامانه است.
نمونهای از دستاورهای پروژه در فاز یک که شامل اتصال به همه تجهیزات شبکه IP و راهاندازی ماژولهای EMS و NMS برای اولین بار بهصورت متمرکز برای 31 استان کشور است، عبارتند از :
1-شناسايی و مانیتورینگ 27 هزار تجهیز در شبکه IP در قالب 17 وندور.
2-شناسايی و مانیتورینگ بیش از 5 میلیون پورت منصوبه در شبکه IP کشور.
3-مانیتورینگ شبکه در قالب بیش از 12 هزار توپولوژی .
4-پیادهسازی ساختارهای نیروی انسانی در قالب 31 NOC محلی و یک NOC کشوری با بیش از 1400 نفر از پرسنل شرکت مخابرات ایران .
5-بهبود فرایندهای طراحی و مدیریت و پیشبینی منابع و سرویسهای مورد نیاز شبکهIP ) CAPACITY MANGMENT ) .
6-بهبود فرایندهای نگهداری و رفع خرابی و مدیریت حوادث شبکه IP کشور( INCIDENT MANGMENT ).
7-بهبود فرایندهای نصب و راهاندازی و تغییرات در شبکه و بهبود روشهای توزیع منابع ( CHANGE MANGMENT ).
8- ایجاد یک شبکه ارتباطی اختصاصی یکپارچه براي ارتباط با همه تجهیزات شبکه IP ) DCN ).
معرفی پروژه DLMO
با رشد تقاضای استفاده از پهنای باند و استفاده از سرویسهای اینترنت، VOIP,IPTV فناوری ADSL براي ارايه پهنای باند تا 24 مگابیت بر ثانیه روی خطوط مسی وارد بازار ایران شد . ولی به دلیل استفاده از بسترزوج سیم مسی مستعد نویز و مشکلاتی از قبیل سیمکشی نامناسب داخل منزل، عدم سازگاری مودم ، اتصال بد کانکتورها، انشعابات اضافه و.... که این باعث شده است عملا 30 درصد از خطوط مسی جهت ارايه سرویسهای سرعت بالا نامناسب باشد. از طرفی بهدلیل عدم دقیق شناسايی مشکلات باعث نارضایتی مشترکان شدده است .
در همین راستا پروژه DLMO با هدف بهبود پروفایلهای مشترکان و بالا بردن کارايی خطوط مسی تعریف شد که این سیستم موجب ارتقاي کیفیت سرویس مشترکان ADSL شده و کل عملیات بهبود سرویس بهصورت اتوماتیک و دینامیک انجام میشود. یکی دیگر از چالشها در شبکههای بزرگ تنوع وندورها و تجهیزات ارايهکننده سرویس است که با استفاده از این سامانه این چالش برطرف شده است. از مزایای دیگر سیستم، قابلیت مدیریت انبوه سرویس مشترکان است که بدون اینکه پایداری خطوط آنها دچار تغییرات شود، باعث افزایش کارايی زوج سیم مسی میشود.
شکل ذیل نمونهای از چالشها در خطوط زوج سیم مسی که با استفاده از این سامانه قابل مدیریت هستند نمایش می دهد.